Veelgestelde Vragen

Account vragen

  • Hoe kan ik een account aanmaken?

    Als consument kan je een gratis account aanmaken op de aanmeld pagina. Maak je een account aan voor een stichting of organisatie met KVK nummer? Meld je dan aan als bedrijf via de link bovenaan de aanmeld pagina.

  • Hoe pas ik mijn account gegevens aan?

    Wanneer je een account bij ons aanmaakt, maken wij bij de betaalprovider een account voor je aan. Om dit account aan te maken geven wij je naam en e-mailadres door. De betaalprovider staat achteraf geen wijzigingen toe om fraude te voorkomen. Bij het aanmelden maken wij dit zeer duidelijk, en helaas mogen wij van de betaalprovider geen uitzonderingen maken. De enige oplossing is om een nieuw account aan te maken met de juiste voornaam, achternaam en e-mailadres. Eventuele donaties zijn niet overdraagbaar, deze zullen (wanneer uitbetalen niet mogelijk is) retour donateur gestort worden.

  • Ik kan niet (meer) inloggen?

    In de meeste gevallen komt dit doordat er foute inloggegevens ingevuld worden. Gebruik voordat je contact met ons opneemt eerst de wachtwoord vergeten functie.

  • Hoe voeg ik mijn rekeningnummer toe?

    Wanneer je de eerste donatie ontvangen hebt kan je het rekeningnummer toevoegen waarop je uitbetaald wilt worden. Het toevoegen kan via een 1 cent iDeal of banconact betaling. Let wel dat de betaalprovider het rekeningnummer eerst moet goedkeuren. Hierbij zullen hun de opgegeven naam met de tenaamstelling vergelijken.

  • Zijn er aanvullende controles?

    De betaalprovider regelt alle online betalingen, verificaties en uitbetalingen. Wanneer je de eerste donatie ontvangen hebt zal je een rekeningnummer moeten toevoegen via iDeal of Bancontact. Heb je een donatie van minimaal 250,- euro of meer dan 1500 euro in totaal ontvangen dan is er een identificatie plicht. De betaalprovider is wettelijk verplicht de identiteit te controleren, hiervoor zal je een ID kaart, paspoort of rijbewijs moeten uploaden.

Actie & geld vragen

  • Wat zijn de kosten van een actie?

    Wij hanteren alleen kosten per donatie en dus geen opstartkosten of aanmeld kosten. Voor het vaste bedrag verzorgen wij de website, betalingen (bankcontract), administratie, handmatige controle van betalingen en is er een professionele helpdesk voor u en de donateurs. De tarieven kan je hier bekijken.

  • Wat als mijn doel niet behaald word?

    Dat is geen enkel probleem, je donaties worden altijd uitbetaald!

  • Hoe en hoe vaak betalen jullie uit?

    Wij betalen uw donaties wekelijks aan u uit. U hoeft niks voor te schieten, onze kosten worden verrekend. Doel niet behaald, geen probleem ook dan wordt je zonder extra kosten uitbetaald! Houd daarnaast rekening met 1 tot 3 werkdagen verwerkingstijd voordat het op uw rekening staat.

  • Ik wil uitbetaald worden, hoe regel ik dit?

    Indien je rekeningnummer alreeds toegevoegd en goedgekeurd is door onze betaalprovider, zal je wekelijkst automatisch uitbetaald worden. Houd rekening met 1 tot 3 werkdagen verwerkingstijd voordat het op uw rekening staat. Let op! Banken verwerken geen overboekingen in het weekend.

  • Hoe kan ik mijn actie aanpassen?

    Indien je ingelogd bent kan je het doel, einddatum en de tekst van de actie wijzigen. Tip: mensen zijn sneller bereid om te doneren indien het doel nog (net) niet behaald is. Verhoog eventueel je doel als deze bijna 100% behaald is.

Donateurs vragen

  • Hoe controleer ik aan wie ik doneer?

    Tijdens het aanmelden van een actie op onze website vragen wij om een voor-en achternaam. Voordat donaties uitbetaald kunnen worden zal het rekeningnummer door de betaalprovider gecontroleerd worden waarvan de naam overeen zal moeten komen. Als een actie starter een valse naam opgeeft kan het rekeningnummer dus niet toegevoegd worden en dus ook niet uitbetaald worden. Heeft een actie meer dan €1500 ontvangen dan zal ook het legitimatie bewijs gecontroleerd worden op de door de gebruiker zijn opgegeven naam.

  • Kan ik veilig doneren via DoneerDoel?

    DoneerDoel.nl is beveiligd met een SSL certificaat en alle online betalingen gaan via een betaalprovider (OnlineBetaalpalform). De donaties komen direct op een derdengelden rekening die speciaal voor de actie houder aangemaakt is. Hierdoor kan je veilig via onze website doneren.

  • Kan een donatie retour geboekt worden?

    Alle donaties zijn (in normale omstandigheden) onherroepelijk en zonder tegenprestaties. Dit betekend dat de actie starter geen wederprestatie mag beloven en dat donaties niet teruggeboekt kunnen worden. Mochten de donaties nog niet uitbetaald zijn (nog niet goedgekeurde verificatie rekeningnummer) en de actie onjuist blijken te zijn nemen wij contact op met de betaalprovider om dit waar mogelijk te stoppen.

  • Ik wil graag een actie melden!

    Staat er een actie op DoneerDoel.nl die je niet vertrouwd? Wij ontvangen graag je melding via het contactformulier. Vermeld om welke actie het gaat.

Overige vragen

Zelf een actie starten?

Dat is mogelijk en je start al binnen enkele minuten waardoor je een eigen pagina krijg. Je betaald bij ons alleen een kleine commissie per donatie. Ontvang je geen donaties dan kost een actie je ook helemaal niks!